Изминалата година беше повече от интересна за автомобилистите. Видяхме неочаквани дебюти, интересни лидери и завладяващи нови технологии. И ако 2018 година беше апогеят на кросоувърите, то следващите 12 месеца ще бъдат “движени” от електрическите коли. Едва ли има някой, който да не чака с нетърпение извънземните технологии, които дебнат зад ъгъла.

През последните няколко години бе вложено много за развитието както на електромобилите, така и на автономните коли. Знаем, че това няма да спре, но индустрията има нужда и от глътка въздух с по-класически машини. Някои производители са готови да я дадат, други се утвърждават като лидери в електрическото задвижване, а трети все още търсят своето място на небосклона.

Какво ни очаква в автосалоните, кои модели “пътуват” към върха на класациите по продажби и кои ще са звездите на изложенията? Разберете в следващите редове.

Alfa Romeo с нова атака към лидерите

След успеха на Giulia, представена преди няколко години, както и неочаквания интерес към Stelvio, Alfa Romeo е готова с нова атака към премиум производителите. Още през 2019 година ще видим нов, по-голям кросоувър, дело на италианската компания.

Именно заради успеха на Stelvio този модел получи спортна версия, а сега ще си има и по-голям брат. Все още не знаем какво ще е наименованието на 7-местното SUV, но е ясно, че ще се конкурира пряко с Audi Q7, а защо не и да отнеме част от вниманието, насочено към BMW X7.

Audi има още много малко сегменти за запълване

С това, че следващата година ще принадлежи на електромобилите, далеч нямах предвид, че играта с кросоувърите ще спре. В днешно време един производител не е пълноценен, ако не е запълнил всеки размерен сегмент с модел SUV. Липсва ви нещо между Q3 и Q5 на Audi? Вече не. В края на 2019 година се очаква появата на Q4.

Това ще е сравнително спортно, средно по размер SUV, което ще изглежда като офроуд версия на Audi TT. Такъв концептуален модел видяхме преди няколко години на пекинското автошоу. Сега обаче съперникът на BMW X4 е готов да излезе на бял свят.

Офроуд машините ще имат нов шампион

Това, че паркетните SUV-та имат небивал успех, не означава, че нуждата от офроуд машини вече я няма. Легендарният Defender на Land Rover ще се завърне на небосклона, а от компанията производител твърдят, че новият модел ще е “достоен наследник”.

Все още можем само да спекулираме кога точно ще видим новия Defender, но всички появили се твърдения гласят, че в рамките на 2019 година той вече ще е в продажба.

Вероятно плановете на компанията ще бъдат подкрепени от второ поколение Range Rover Evoque. Когато един модел има успех, какъвто безспорно пожъна Evoque, е въпрос на време да се появи негов наследник. Догадки ни навеждат на мисълта, че Evoque 2 ще заимства визуални, а и технологични подобрения от топ модела Range Rover Velar.

... и нов претендент

След няколко противоречиви изпълнения Suzuki ще продължи да се бори за място сред високопроходимите лидери. Японците го правят сравнително добре, а моделите им са бюджетни. Да, не са свръхтехнологични, но за ценовия диапазон, в който се намират, предлагат страхотна надеждност.

Вече изтекоха снимки на нов Jimny, който е в тестова фаза. Очаква се да видим ново поколение на класическия кросоувър още в началото на следващата година. С не особено претенциозен вид и няколко подобрения спрямо предното издание на Suzuki Jimny, той ще продължи да е разумно решение за нуждаещия се от проходимо возило средностатистически потребител.

Накъде карат електромобилите?

Бяхте подготвени, че ще стигнем и до електрическите модели и този момент дойде. Един от очакваните с огромно внимание модели е пилотът на новото “ел.” подразделение на Volvo – Polestar.

Polestar 1 обра овациите на няколко автоизложения, а официалната му поява на пазара е насрочена за средата на 2019 година. Напомням, че това е високопроизводителен хибрид, комбиниращ 2.0-литров бензинов двигател с електромотор. Общата им мощност е точно 600 к.с.

Нямам търпение да го видя по пътищата, въпреки че цената му от над 150 000 евро ме кара да мисля, че това няма да ми се случва често. Нямаме много подробности, но знаем, че е на път и Polestar 2, който ще е по-достъпна версия на флагмана.

Такъв е случаят и при Tesla Model Y. Това е ново, по-бюджетно, изцяло електрическо SUV. Американската компания загатна за неговата поява на няколко пъти през 2018 година. Като размер Model Y ще е по-малък от Model X, но ще бъде и по-евтин.

Всъщност това ще е кросоувър на базата на Model 3. Очакванията са спецификациите също да бъдат подобни.

Докато сме на темата за Tesla, ще споменем и плановете на Илон Мъск да започне производство на електрически пикап. Все пак Tesla е американска компания, а отвъд океана огромните работни машини винаги са били и вероятно ще бъдат на мода.

В едно от интервютата си Мъск казва, че пикапът, чието име все още не знаем, ще е с размера на Ford F-150. Предполага се, че той ще се появи на пазара след Model Y, в края на 2019 година.

През 2018 година се вдигна много шум около Porsche и нейните грандиозни планове за електрификация. Концептуалният Mission E беше представен преди няколко години, но в последните месеци научихме доста повече за неговите спецификации.

Освен това стана ясно, че името на серийната версия на модела ще е Taycan. Той ще е купе с 4 врати, което е дълго почти 5 метра, а е високо едва 130 сантиметра. Пробегът му с едно зареждане ще е 500 км.

Taycan ще се качи на конвейера през 2019 година, а за около две години по-късно остава производството на SUV модел. Загатване за него немците направиха с Mission E Cross Turismo.

Skoda и нейният възход

Skoda ни показа, че умее да прави кросоувъри през изминалите няколко години, визирам Karoq и Kodiaq. Компанията успя да привлече внимание и с концептуалния си Vision X, а през следващата година се очаква да се появи серийната му версия. Той ще е позициониран в субкомпактния SUV сегмент, като ще се конкурира директно с Renault Captur и Peugeot 2008.

Новото попълнение ще споделя платформа със Seat Arona, а що се отнася до задвижващите системи, там ситуацията е повече от разнообразна. Vision X спечели вниманието с факта, че разполага с бензинов двигател, електрически мотор и опция за движение на природен газ.

Въпреки че промените ще бъдат козметични, очакваме обновен Superb. Премиум автомобилът на чешката компания е длъжен да държи своите позиции и затова догодина ще го видим още по-красив и модерен.

Поредният добър ход на BMW или не особено?

Няма да има много промени и във визията на BMW Серия 1. Моделът, който ще излезе на пазара през 2019 година, ще бъде с предно предаване. BMW губи огромна част от духа си без задвижването на задните колела и от компанията признаха, че усещането при шофиране ще бъде различно.

За сметка на това предимствата от предното предаване, като повече пространство за пътници и багаж и по-добра ефективност, трябва да бъдат оценени, допълват от баварския гигант.

Друг дългоочакван флагман безспорно е BMW M8. Видяхме неговата визия още през пролетта в Женева, а и е известно, че ще споделя голяма част от задвижващите си системи с M5, който вече имахме възможността да изпробваме. Все пак статия с големи имена за 2019 година няма как да съществува без BMW M8.

Mercedes EQ

Със сигурност вниманието на повечето изложения ще бъде приковано към подбранда на Mercedes – EQ. Хибридните и изцяло електрически задвижващи системи на немския гигант са последен писък на технологиите. Съвсем скоро стана ясно, че първият сериен модел на марката, EQC, ще бъде на пазара в средата на 2019 година.

EQC е електрическият еквивалент на Mercedes-Benz GLC и има мощност над 400 к.с. Пробегът му с едно зареждане на батерията е 450 км, а удивителните технологии, които EQC ще донесе на потребителите много преди повечето от своите конкуренти, ще отъпче пътя за EQA и другите електромобили от това семейство.

Първите бройки от Mercedes EQA, както и от Mercedes-AMG Project ONE, хибридът със задвижваща система, заимствана от Formula 1, се очаква да излязат от заводите на Benz през 2020 година. Това означава, че ще видим още повече подробности, а защо не и реален сериен модел на живо още догодина.

И още много...

Разбира се, очакваме още много нови попълнения в индустрията, но и двойно повече редове от тези досега няма да ни стигнат, за да ги изброим. Аз очаквам с голямо нетърпение спортната ST версия на новия Ford Focus, както и DBX – кросоувъра на Aston Martin. Новият член на RS семейството на Audi, RS Q5, трябва да бъде на пазара още в началото на 2019 година.

Вече е ясно, че Honda Urban EV ще наличен за поръчки от догодина, въпреки че доскоро не беше сигурно изобщо дали концептуалният Urban, който предизвика толкова усмивки, ще влезе в производство.

След като Volvo успя да направи модели, достойни за “Автомобил на годината” както в Европа, така и в света, шведската компания ще продължи възхода си с V40. Този автомобил ще използва много от технологиите на тазгодишния европейски лидер XC40, но ще има много по-динамичен стил, увериха ни от Volvo.

Няма да говоря отново за грандиозните планове за електрифициране на цялата гама на Volkswagen. Обаче ще поговорим за Golf Mk8. Новото поколение на емблематичния модел има за цел да изпрати Golf в друг клас.

За съжаление на огромна група потребители вече ще става все по-трудно да си позволим VW Golf. Производителят е готов с огромна доза нови технологии и луксозни доработки за интериора, както и още по-горд екстериор. Така Golf ще се конкурира с A-Class на Mercedes или пък Серия 1 на BMW вместо с Ford Focus и Honda Civic, както досега. Къде тогава ще се позиционира новият, по-луксозен хечбек на Skoda, който ще замени Rapid?

Кой друг няма търпение вече?

И така, през 2019 година ще видим много новости, много подобрения в познати модели, а може би и няколко разочарования, животът не минава без такива. Това е само малка част от онова, което ни очаква през следващите 12 месеца, а ние се надяваме да ги посрещнем заедно.

Освен това мащабът, с който автомобилната индустрия се развива, не предполага една година да бъде решаваща. Напротив, тя ще бъде следващата стъпка към нещо още по-голямо. Аз вече нямам търпение, а вие?

Оцени:
Рейтинг: 5
Още от Tech

Свръхзвуковата кола Bloodhound си търси нов собственик

0 | Преди 19 ч.