Една от първите асоциации, които предизвиква Мобилният конгрес, са шумните премиери на някои от топ моделите, които ще доминират пазара, и дискусията сред потребителите през годината. Сред традициите на MWC е, че Apple не присъства на събитието, така както не присъства на CES, IFA и всички други големи технологични изложения. Това обаче не пречи най-голямата компания на планетата да бъде част от тези събития, без да е част от големите премиери, нито дори от скромното излагане на продукти.

По време на MWC 2018 Apple беше тихото присъствие, което е много трудно да бъде подминато. На пръв поглед то се изразяваше в неочакваното количество iPhone X в ръцете на посетителите, но и във всички копия на последния модел на Apple, както и в сравненията от презентациите на някои водещи брандове, част от които бяха явни, а други не особено умело прикрити. С това присъствие за пореден път стана ясно, че въпреки всички съмнения и откровени подигравки Apple продължава да доминира в разговора при смартфоните.

MWC 2018 е поредното изложение, където Apple доминира, без дори да присъства.

Може би най-очевидно това беше в лъскавото събитие на Asus в края на втория ден на MWC 2018. Там тайванската компания представи Zenfone 5 и Zenfone 5z, в които дори не се опитва да прикрие, че черпи с пълни шепи от iPhone X. От сцената на събитието компанията обясни, че прорезът в двата телефона не е там, защото копират Fruit Phone X, а защото очевидно потребителите търсят това и Asus иска да задоволи техните искания. Затова и получихме смартфони с прорез, който е с 26% по-малък от този в iPhone X, но няма никаква практическа причина да бъде там.

Много по-скромно сравнение с Apple имаше и в презентацията на Samsung Galaxy S9. Докато говори за своя Infinity Display, компанията не пропусна да се закачи с Apple, като отбеляза, че екранът на S9 “както винаги, нали знаете, няма прорез”, въпреки че изпълва предния панел от край до край. Не на последно място бяха китайските компании, които също представиха модели с прорези просто за да изглеждат в крак с модата.

Резултатът от това е, че Apple отново получи огромна част от вниманието, без дори да присъства на Мобилния конгрес. Нещо повече, прорезът, който предизвика поляризация на мненията както на потребителите, така и на технологичните журналисти, получи своята най-голяма валидация от конкурентите на Apple. И ако на Мобилния конгрес беше трудно да избягаме от прорезите, то въпросът, дали потребителите ще го направят, остава на дневен ред.

Снимка: The Verge

Оцени:
Рейтинг: 2
Тагове:
Още от HiComment

Светът на Marvel в юнския брой на HiComm

16 | 13.06.2018